I 2014 bestemte oppussingsfirmaet Håndverk1000 seg for å skifte navn og profil. Dette strategiske valget skulle bli starten på et forretningseventyr.
Navnet «De Lilla» hadde eierne selv valgt og ga oss en klar retning for vårt arbeid. Vi startet med den grafisk profilen. Denne ble utviklet rundt tre farger – lilla, hvitt og sort. Logoen ble designet i en stil basert på amerikansk skiltmaling på femtitallet og skal minne om malingstrøk og håndverk.
Profilen endret ikke bare De Lillas ansikt utad. En ny profil skapte ny giv og stolthet blant de ansatte i en bedrift som fikk en eventyrlig vekst og var gasellebedrift 5 år på rad.
De lilla har en stor flåte av biler som er godt synlige i bybildet i og rundt Oslo. Vi brukte derfor mye tid på å få bilen så visuelt slagkraftig som mulig.
Som inspirasjon for eksisterende og nye kunder har Kanonsuper levert en serie artikler fra fornøyde kunders oppussingsprosjekter. Prosjektene blir presentert med bilder, tekst og små intervjuer av kundene.
Bildene er det viktigste elementet i artiklene – både til inspirasjon og som kvalitetsvitne for De Lillas arbeid.